Τμήμα Ένταξης

Τετάρτη, 14 Μάιος 2014 14:40

Συμμετοχή του σχολείου σε δράση της act!onaid

 

Στις 9  Μαΐου   2014, το σχολείο μας συμμετείχε  σε δράση της ACTIONAID  με τίτλο «Στείλε όλους μου τους φίλους στο σχολείο».

Στα πλαίσια της δράσης αυτής , οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας ευαισθητοποιήθηκαν  για θέματα που αφορούν τις ομάδες ατόμων με ειδικές ανάγκες στις λεγόμενες αναπτυγμένες αλλά και υποανάπτυκτες ακόμα χώρες και εστίασαν στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες αυτών των ατόμων -ανά περίπτωση δυσκολίας ,καθώς και στο δικαίωμα κάθε παιδιού στην οργανωμένη παροχή παιδείας και στη δυνατότητα μόρφωσης.

Χωρίστηκαν ανά ηλικιακές βαθμίδες  και παρακολούθησαν κατάλληλα επιλεγμένα βίντεο και παρουσιάσεις. Ενημερώθηκαν από το απεσταλμένο έντυπο υλικό της ActionAid, ζωγράφισαν την αλυσίδα με τις φιγούρες , έγραψαν συνθήματα και εκφράστηκαν  ζήτησαν να αποκτήσουν ένα αναπηρικό αμαξίδιο συλλέγοντας και παραδίδοντας σε αρμόδια υπηρεσία ένα τόνο από πλαστικά πώματα.

Πάνω στο υλικό που παρουσιάστηκε, βασίστηκαν ουσιαστικές συζητήσεις ορμώμενες από τις ερωτήσεις των κειμένων , της εισηγήτριας(εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης) αλλά και από  προβληματισμούς και βιώματα των παιδιών σχετικά με περιπτώσεις ατόμων που φοιτούν στο σχολείο μας ή βρίσκονται στο κοντινό περιβάλλον των μαθητών.

Τέλος αποφασίστηκε η έκδοση εφημερίδας με ερωτήματα και απαντήσεις των μαθητών σχετικά με το θέμα που πραγματευτήκαμε.  

Επιπλέον πληροφορίες για τη δράση θα βρείτε: http://education.actionaid.gr

και στο δίκτυο εκπαιδευτικών της ActionAid στο Facebook http://www.facebook.com/actionaidedu

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 15 Μάιος 2014 06:16
Τρίτη, 29 Απρίλιος 2014 17:39

Πώς παράγουμε γραπτό λόγο

                Υπάρχουν πολλοί τρόποι να παράγει κανείς γραπτό λόγο. Πολλοί μαθητές αδυνατούν να γράψουν ένα ολοκληρωμένο, πλήρες σε περιεχόμενο και ορθό σε δομή και σύνταξη "Σκέφτομαι και Γράφω", ωστόσο, μπορούν να δημιουργήσουν μια δική τους ιστορία βασιζόμενη σε εικόνες, να την φανταστούν, να τη διηγηθούν, να τη ζωγραφίσουν ακόμα και να την κάνουν ….videoclip! Η επιστήμη της σύγχρονης Παιδαγωγικής αναφέρεται στη δυνατότητα που υπάρχει σήμερα να εκφράζεις τις απόψεις σου, τις ιδέες σου και τα συναισθήματα σου  με ποικίλους τρόπους, με τον όρο "πολυτροπικότητα".

  Αναγνωρίζεται η ανάγκη του παιδιού να εκφραστεί και να παράγει γραπτό λόγο χρησιμοποιώντας όχι μόνο τα κλασικά μέσα-μολύβι και χαρτί- αλλά και μπογιές, χρώματα, κόλλες και ψαλίδια, μουσική και φωτογραφίες, μαγνητόφωνο και υπολογιστή!  Αυτό επιχειρήσαμε να κάνουμε στο Τμήμα Ένταξης και το αποτέλεσμα ήταν θαυμάσιο!

Αρχικά, μελετήσαμε πολύ προσεχτικά τις εικόνες, έπειτα περιγράψαμε την καθεμία ξεχωριστά και τελικά, το κάθε παιδί φαντάστηκε και διηγήθηκε τη δική του ιστορία. Κάποια παιδιά, όσα μπορούσαν να το κάνουν, κρατούσαν σημειώσεις για την ιστορία τους, κάποια άλλα μαγνητοφωνήθηκαν γιατί αυτό επέλεξαν τα ίδια ως βοήθημα. Στη συνέχεια, γράψαμε δίπλα σε κάθε εικόνα εκείνο το κομμάτι της ιστορίας που ταίριαζε, την διαβάσαμε και τη διορθώσαμε με τις λίστες ελέγχου μας. Όσα παιδιά τελείωναν μπορούσαν να ζωγραφίσουν τις εικόνες  τους, να τις κόψουν και να τις κολλήσουν πάνω στο χαρτί τους , έτσι όπως τα ίδια προτιμούσαν. Το επόμενο βήμα ήταν να μεταφέρουμε το γραπτό μας στον υπολογιστή εξασκώντας τις ικανότητες των παιδιών στο Microsoft Office Word. Σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες η ταχύτητα και η οργάνωση που παρέχει ο υπολογιστής τον καθιστούν ιδιαίτερα αγαπημένο εργαλείο. Στο τελικό στάδιο, φτιάξαμε με το Windows Movie Maker απλά videoclipsμε την ιστορία των παιδιών, φωτογραφίες, γραφικά και μουσική που τα ίδια επέλεξαν. Οι δημιουργίες τους ξεπέρασαν τις προσδοκίες όλων μας!

Σχετικά Βίντεο

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 29 Απρίλιος 2014 18:09
Τρίτη, 11 Φεβρουάριος 2014 12:14

Γράφουμε ιστορίες παίζοντας

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στην πλειοψηφία τους αποφεύγουν να γράφουν. Οποιαδήποτε μορφή και αν έχει ο γραπτός λόγος είναι πάντα κάτι που τους δυσκολεύει, συνήθως οδηγεί σε βιώματα αποτυχίας και γι αυτούς τους λόγους δεν είναι σχεδόν ποτέ αρεστός!

                Στο τμήμα ένταξης ένας από τους συνηθέστερους στόχους είναι να εμπλακεί το παιδί σε δραστηριότητες γραπτού λόγου που δεν το φορτίζουν συναισθηματικά, είναι σχετικά εύκολες και άρα προσφέρουν καλύτερες ευκαιρίες για βίωση της επιτυχίας, κινητοποιούν το παιδί και είναι πάνω απ' όλα ευχάριστες με τον παιγνιώδη χαρακτήρα που έχουν!Μια από τις προηγούμενες μέρες παίξαμε το  γνωστό Jenga σε μια παραλλαγή που σίγουρα βοήθησε τα παιδιά να παράγουν γραπτό λόγο με φαντασία και έμπνευση!

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 11 Φεβρουάριος 2014 12:19
Τρίτη, 03 Δεκέμβριος 2013 00:00

Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε μια σειρά δράσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης σε θέματα αναπηρίας στους μαθητές των τμημάτων ΣΤ΄ 1 και ΣΤ΄ 2. 

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 12 Ιανουάριος 2014 17:35
Αναζήτηση
Ημερολόγιο

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Καιρός
Ποιός γιορτάζει;
Ανατ.: 02.59
Δύση: 18.00
Σελήνη
29 ημερών
Αγριππίνης μάρτυρος, Αριστοκλέους ιερομ., Δημητριανού διακόνου, Αθανασίου αναγνώστου
Σύνδεσμοι

Title

Title

Title